BILPORTALEN

Foto og tekst: Lucas Rosenkrantz

Da Bilportalen kontaktede os vedrørende design af deres nye hjemmeside og logodesign, tog vi smilende opgaven til os. Søndergaard var den rette mand til hjemmesiden, da kunden blandt andet havde en masse krav til funktionerne på siden, som integrering af Bilinfo platformen. Jeg tog mig af logodesignet, og begyndte med det samme at analysere kundens ønsker som var; stilrent, moderne og enkelt. Efter en analyse af navnet og kundens målgruppe, fandt jeg frem til den vigtigste parameter logoet skulle designes ud fra, nemlig “Portalen”: Et ord for noget der kan teleportere. I dette tilfælde en bil, da kunden fungerer som mægler mellem privatpersoner der skal sælge bil. Så bilen går fra lokation til lokation. En portal er dog fiktiv, men i teori består den af plasma. Plasma er f.eks. den blå del af flammen fra en lighter og dermed faldt valget på lyseblå. I fiktion og sci-fi er en portal ofte rund – ligesom O’et i ‘Portalen’. Jeg kunne lide idéen og begyndte at skitsere. Efter jeg var tilfreds med opsætningen af logoet, blev det sat i Adobe Illustrator hvor jeg optegner det og skaber logoet i ‘vektor’. Ved at designe logoet i vektor, kan vi og kunden altså sørge for at logoet står knivskarpt på selv de største trykte medier! Det kan altså skaleres til alle størrelser og sørger derfor, blandt andet, for at logoet er helt sikret til at kunne bruges på alle fremtidige projekter. Efter forskellige opsætninger viste vi det første udkast til kunden, der med det samme blev helt vild med logoet – Mission accomplished. Vi fortsætter med udviklingen af hjemmeside, foldere og visitkort til Bilportalen. Vi opdaterer!

BILPORTALEN: LOGO OG HJEMMESIDE

Grafik og tekst: Lucas Rosenkrantz

 

Da Bilportalen kontaktede os vedrørende design af deres nye hjemmeside og logodesign, tog vi smilende opgaven til os. Søndergaard var den rette mand til hjemmesiden, da kunden blandt andet havde en masse krav til funktionerne på siden, som integrering af Bilinfo platformen. Jeg tog mig af logodesignet, og begyndte med det samme at analysere kundens ønsker som var; stilrent, moderne og enkelt. Efter en analyse af navnet og kundens målgruppe, fandt jeg frem til den vigtigste parameter logoet skulle designes ud fra, nemlig “Portalen”: Et ord for noget der kan teleportere. I dette tilfælde en bil, da kunden fungerer som mægler mellem privatpersoner der skal sælge bil. Så bilen går fra lokation til lokation. En portal er dog fiktiv, men i teori består den af plasma. Plasma er f.eks. den blå del af flammen fra en lighter og dermed faldt valget på lyseblå. I fiktion og sci-fi er en portal ofte rund – ligesom O’et i ‘Portalen’. Jeg kunne lide idéen og begyndte at skitsere. Efter jeg var tilfreds med opsætningen af logoet, blev det sat i Adobe Illustrator hvor jeg optegner det og skaber logoet i ‘vektor’. Ved at designe logoet i vektor, kan vi og kunden altså sørge for at logoet står knivskarpt på selv de største trykte medier! Det kan altså skaleres til alle størrelser og sørger derfor, blandt andet, for at logoet er helt sikret til at kunne bruges på alle fremtidige projekter. Efter forskellige opsætninger viste vi det første udkast til kunden, der med det samme blev helt vild med logoet – Mission accomplished. Vi opdaterer artiklen når kundens hjemmeside er færdig.

[fbcomments]

2017-11-05T02:07:12+01:00